Výhody znalosti a používání komunikačních typů v pedagogice
Především:
Pozornost celé třídy
Snem každého přednášejícího je zaujmout všechny přítomné. Když ovládá komunikační typy a aplikuje je, tento sen si splní. Neříkáme, že úplně snadno, protože to trvá asi tři měsíce používání, než se tato nová dovednost stane téměř automatickou. Ale až ta chvíle nastane, je to velkým usnandněním s velkými výsledky…
Menší únava pedagoga
Znalost uvedené problematiky přináší pedagogovi také značnou úlevu od fyzyckého i mentálního vyčerpání. Ve chvíli, kdy se zmíněné komunikační dovednosti dostanou pedagogovi “pod kůži” a stanou se jeho přirozenou součástí, přichází velká úleva. Zažijte si i vy tuto úlevu.
Pochopení reakcí jednotlivých dětí ve třídě
Když známe jednotlivé komunikační typy, umožňuje nám to zajímavou věc. Jednak to, že snadněji pochopíme, proč se které dítě chová tak, jak se chová. Ale navíc dokážeme předjímat, jak se v určitých situacích chovat bude. Protože naše reakce jsou z větší části určovány především naším převládajícím komunikačním typem.
Zlepšení studijního růměru třídy
Jestliže máme pozornost celé třídy a děti jsou uspokojeny ve svých komunikačních potřebách, můžeme očekávat jako příjemný bonus zlepšení stufijních výsledků celé třídy.